Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5112
View
110
Reply

[Tempatan] Polis sahkan ada majlis perkahwinan di kuil semalam

[Copy link]

Author: Boomibulat    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-5-2020 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 25-5-2020 02:41 PM

PKPB: Sah ada upacara perkahwinan di kuil semalam - Polis
Screenshot_2020-05-25-14-37-54-1.png
mailto:bhnews@bh.com.my
KUALA LUMPUR: Polis membuka satu kertas siasatan berhubung kejadian sekumpulan individu berhimpun di sebuah kuil Hindu untuk upacara perkahwinan di Seri Kembangan, Serdang dekat sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Ismadi Borhan, berkata siasatan lanjut polis mendapati memang terdapat satu upacara perkahwinan dijalankan di kuil berkenaan seperti dalam rakaman video yang tersebar.

Hasil soal siasat lanjut polis terhadap pengurusan kuil itu di Jalan SR 5/3 Serdang Raya, Seri Kembangan mendapati mereka akhirnya mengakui ada menjalankan upacara berkenaan.

"Pada mulanya pihak pengurusan kuil menafikan perkara itu namun hasil siasatan lanjut yang dijalankan, mereka akhirnya mengakui memang ada berlangsung perkahwinan itu semalam pada jam 10 pagi dengan kehadiran antara 20 hingga 30 individu.

"Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 7(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan Dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah Di Dalam Kawalan Tempatan Jangkitan) 2020 dan usaha mengesan semua suspek sedang dilakukan," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Siasatan berhubung perkara itu juga dijalankan susulan dua laporan polis yang diterima daripada seorang wartawan portal berita yang menulis satu artikel berhubung kejadian itu dan disiarkan dalam laman sesawang portal berkenaan.

"Mangsa yang berusia 41 tahun mendakwa beberapa gambar peribadinya disebarkan melalui beberapa medium kumpulan WhatsApp susulan pendedahan yang dibuatnya melalui artikel berkenaan yang disiarkan di portal berita berkenaan pada jam 12 tengah hari semalam.

"Video berkenaan diambil sendiri mangsa ketika dia dalam perjalanan ke tempat kerja. Dia kini risau akan keselamatan dirinya dan minta kita menyiasat perkara itu.

"Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1988," katanya.

Selain itu, katanya orang ramai diminta bertenang dan tidak mengeluarkan sebarang komen yang boleh memecah keamanan dan mendatangkan kegusaran awam selain terus mematuhi semua prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Semalam, satu portal berita melaporkan hampir 100 penganut Hindu berhimpun di kuil terbabit dipercayai bagi upacara perkahwinan.

Satu rakaman video berhubung perkara itu turut dimuat naik dalam laporan portal berita berkenaan.

Kerajaan sebelum ini melarang sebarang perhimpunan termasuk di rumah ibadat berikutan pelaksanaan PKPB bagi membendung COVID-19.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 25-5-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Pergh. Yenna ni lagik advance siap PA (akak syak hada unsur ugutan) wartawan yang tulis pasal pangai buruk deyol.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-5-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
mungkin mereka percaya yg mereka kebal akibat daripada kes perhimpunan agama di penang baru ni takds sorg pun dijangkiti covid. rules gov peduli hapa
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 02:52 PM | Show all posts
Korang ni mmg suka nak pkp, pkpd lama2 eh.
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Depa kan kebal covid-19..
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni jiran iols suruh tanya......diaorg x boleh kawen online ker???
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Sami2 tu buat la sop kawin online so slow
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
syamzana replied at 25-5-2020 02:50 PM
mungkin mereka percaya yg mereka kebal akibat daripada kes perhimpunan agama di penang baru ni takds ...

rasa..camtu gak....
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:10 PM | Show all posts
KIM.K replied at 25-5-2020 07:09 AM
Sami2 tu buat la sop kawin online so slow

mne boleh nnti x sah
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:11 PM | Show all posts
korng kene faham diorang dah tntukan tarikh zodiac ong x ong nk kawin skian2 tarikh...tarikh tu je selamat x kena coronavirus..biar le..timbang rase la..sebulan berpuasa kn?
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Cable replied at 25-5-2020 03:10 PM
mne boleh nnti x sah

Ikat thali kat tripod la
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Cable replied at 25-5-2020 03:11 PM
korng kene faham diorang dah tntukan tarikh zodiac ong x ong nk kawin skian2 tarikh...tarikh tu je s ...

Kalau kau dah jumpa tarikh bertuah pada 23 jun 2019 jam 1:03:57pm tu ejas la api ngan tabla musicians awal sikit
Kamon itupun nak ajar
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 25-5-2020 03:09 PM
Sami2 tu buat la sop kawin online so slow

Tak boleh sis..... Syarat sah kawin depa..pengantin kena keliling api beberapa kali sambil pengantin lelaki heret tangan pengantin pompuan dengan kain.

Syarat sah kawin kita....ijab kabul jer lepas tu heret bawak balik rumah

Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
susahnye beragama hindu, nak kawen pun kne pilih tarikh2 ong gitu
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:20 PM | Show all posts
Area IPoh ni dah ade dua kali aku tgk ade khemah kematian cina.
X kisah sgt, tp x berapa gemar sebab kumpul agak ramai jg duduk2 kt kerusi dpn umah tu.
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kluster kuil tak der  lagi..macam mana tel kalau depa yg konon kebal nie kena. ..
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
PristineOne replied at 25-5-2020 03:18 PM
Tak boleh sis..... Syarat sah kawin depa..pengantin kena keliling api beberapa kali sambil pengant ...

Takleh keliling api kt rumah ka?
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
PristineOne replied at 25-5-2020 03:18 PM
Tak boleh sis..... Syarat sah kawin depa..pengantin kena keliling api beberapa kali sambil pengant ...

semua ni bergantung pada jumlah hantaran je pakcik. Barang boleh ejas api kecik api besar sume tade masalah

Tapi dah mak si lelaki nak juga suh pusing sampai berkayap nak kata pa


Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2020 03:30 PM | Show all posts
aiyooo....apa niii.....100 orang tuuu....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list