Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6415
View
98
Reply

Amyza Tuntut Peguam Anju Mohon Maaf, Ganti Rugi RM5 Juta

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-7-2020 12:06 PM | Show all posts |Read mode
Bagi membersihkan namanya, pelakon Amyza Aznan mengemukakan notis tuntutan permohonan maaf dan ganti rugi berjumlah RM5 juta terhadap peguam mewakili Zarina Anjoulie, Nurul Hafidzah Hassan.




Kredit foto: MalaysiaGazette




Menurut laporan Gempak, Amyza mengemukakan notis itu melalui The Law Chambers of Fauzi & Naseer.


Nurul Hafidzah dituntut membuat permohonan maaf dalam tempoh tujuh hari serta bayaran ganti rugi kerosakan berjumlah RM5 juta selepas mengeluarkan kenyataan berunsur tohmahan dan fitnah di media sosial serta laporan media hingga merosakkan reputasi Amyza.


Peguam Amyza, Naseer Yusof berkata, budi bicara terhadap tuntutan ganti rugi itu hanya akan dilakukan selepas Nurul Hafidzah membuat permohonan maaf di media sosial, penerbitan media serta sidang akhbar.

"Sekiranya ia tidak dilakukan dalam tempoh tujuh hari, maka kita akan memfailkan saman di mahkamah," katanya.





Kredit foto: IG Amyza/Anju





Tambahnya, dia dan Amyza bersama seorang lagi peguam, Fauzi Abdul Samad menyerahkan notis berkenaan kepada kakitangan Nurul Hafidzah memandangkan peguam terbabit tiada ketika mereka ke pejabatnya di Shah Alam.

"Kami berharap segala dokumen dapat diserahkan kepada kami secepat mungkin untuk memasukkan memorandum kehadiran dan pembelaan.

"Bagaimanapun, ketika kami ke pejabat Hafidzah bagi meminta dokumen, kakitangannya memaklumkan segala dokumen sudah diserahkan ke alamat akhir Amyza.

"Saya juga ada meminta kepada kakitangannya mengenai nombor guaman untuk saya membuat carian di e-kehakiman tetapi nombor itu tidak dikongsikan," kata Naseer.




  



Nurul Hafidzah didakwa mengatakan tindakan Amyza dan Emelda Rosmila sebagai kempen pembunuhan karakter terhadap Zarina yang berniat jahat.

"Saya membuat tuntutan ini bagi membersihkan nama saya. Selama ini, semua sedia maklum saya mempunyai rekod bersih dalam industri hiburan. Kenyataan yang dilemparkan oleh Hafidzah benar-benar menjejaskan reputasi saya dalam bidang seni.

"Apa yang dikatakan peguam itu adalah satu penghinaan dan fitnah. Apa yang saya lakukan ini adalah usaha menjaga nama baik saya untuk terus bertahan dalam industri seni hampir lebih dua dekad," kata Amyza lagi. - CARI


BACA JUGA: Berjam Tunggu, Amyza Kecewa Pihak Anju Tak Datang Serah Dokumen Saman


BACA JUGA: "Moga Ini Berita Baik Buat Anda" - Amyza Sedia Terima Dokumen Dari Peguam Anju


BACA JUGA: Gagal Hadir, Peguam Anju Mohon Penghakiman Terus Terhadap Amyza


BACA JUGA: Anju Saman Fitnah RM3 Juta Terhadap Amyza

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-7-2020 12:15 PM | Show all posts
banyaknya duit duit diorang ni pakai lawyer
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Sampah sarap nya group yang ni. Very the stinky garbage type!
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:20 PM | Show all posts
Laaa peguam ke ingatkan Didie Alias
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Anju saman dia 3 juta.. Dia saman anju 5 juta.. Wowwww
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 2-7-2020 12:22 PM
Anju saman dia 3 juta.. Dia saman anju 5 juta.. Wowwww

Dia nak saman loyer anju
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:24 PM From the mobile phone | Show all posts
ouch! replied at 2-7-2020 12:23 PM
Dia nak saman loyer anju

Hahaha.. Baca saman anju.. X baca betul2..teruk dah mata ni.. 5 juta banyakkk...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
saman menyaman la korang. tak pasal2 loyer plak kena saman..balaaa
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:32 PM | Show all posts
selama ini Amyza rekod bersih ya
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
over la drg ni sume
{:freak
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:47 PM | Show all posts
macam main saidina pakai juta juta hahahha
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Gebang lebey ke??? Yas mana yass??
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini macam main bola... The best defence is to attack your opponent.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Fara Mendoza --> Anju --> Amyza --> Peguam Anju.


1. Isikan tempat kosong berdasarkan rantaian di atas. (3 markah)
a) Pengeluar : ____________________
b) Pengguna sekunder : ________________
c) Pengguna tertier : ____________________

2. Tenaga apakah yang pindahkan oleh rantaian tersebut? (2 markah)

3. Jelaskan apakah yang akan berlaku sekiranya berlaku pengurangan populasi pada pengguna primer? (4 markah)



Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau saman aku, aku saman kau, sampai AJM x habis
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:18 PM | Show all posts
adakah nilai komersial AMyza adnan nie RM 5 juta??? mcm x caya ajeee...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kita makan popcorn aje lah
  T jangan plak ada kempen sumbangan derma lah apa lah...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
..amyza xdpt saman anju so dia attack peguam anju.jom discusi ilmiah psl kes ni.psl ada duit tu ke idok..dh berani upah lawyer mksdnya adalah tu duitnya utk bayar.kes sivil ni blh letk paling maksimum kan tuntutan dn kes ni akan ambil masa lama.sblm masuk bicara mesti ada rundingan2 dulu..mngkinlah kan.mcm kes Sajat dgn partner dia..mkn berthn2 juga baru selesai kan.ni mau ada byk fasa2 rundingan ni.pastu mmg kena siap duit ajalah.setiap kali proses2 mahkamah berjalan.seronok peguam2 lah.kalau kes 2thn mmg ada kosisten client masyukk..jom sapa ada ilmu2 guaman ni mehle share dgn kami semua.seronok juga dpt ilmu2 kehakiman ni.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm tuttttt..nmpk murahnya walaupun amout juta2..bussssukk
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 01:36 PM | Show all posts
gigih memasing...

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list