Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1871
View
43
Reply

[Tempatan] MP Pakatan Harapan bagi kata dua : Tanggung kos kuarantin atau benarkan kuarantin di rumah

[Copy link]

Author: whitemagic       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-8-2020 07:10 PM | Show all posts |Read mode

Tanggung kos kuarantin atau benarkan kuarantin di rumah

KUALA LUMPUR - Kerajaan digesa menanggung kos kuarantin di pusat kuarantin atau membenarkan individu pulang dari luar negara menjalani kuarantin di rumah.


Ahli Parlimen Batu, P Prabakaran berkata, keputusan kerajaan mewajibkan individu terlibat menjalani kuarantin di pusat kuarantin membebankan golongan yang kurang kemampuan.

"Ini termasuk rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura yang bimbang pulang ke tanah air kerana tidak mampu menampung caj kuarantin yang berubah-ubah. Kerajaan Singapura menanggung kos kuarantin rakyatnya sementara pekerja asing perlu menanggung kos tersebut.


"Berbeza di Malaysia saya boleh katakan secara terbuka ada sesuatu yang tidak kena selepas kerajaan beberapa kali mengubah keputusan berhubung isu kuarantin dan kos pusat kuarantin," katanya.

Beliau diminta mengulas isu kuarantin Malaysia-Singapura yang dilaksanakan di Johor Bahru Sentral semalam selepas bertemu penduduk Taman Wahyu bagi meninjau kolam takungan tercemar disebabkan sampah di Lakeville Jalan Kuching hari ini.

Menurutnya, belum tiba masanya kerajaan membantu industri perhotelan kebajikan rakyat lebih utama buat ketika ini.

"Kebajikan individu di pusat kuarantin perlu diuruskan sama seperti penduduk ketika Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di beberapa lokasi sebelum ini yang ditanggung Kementerian Kesihatan.

"Pelaksanaan kuarantin di hotel ini disebabkan segelintir individu yang tidak patuh arahan untuk kekal di rumah tetapi Sarawak, mereka dipantau menerusi Sistem Pengesanan Global (GPS) membolehkan pergerakan dikesan," katanya.

Dalam pada itu, beliau menggesa supaya kekerapan ujian swab terus dipergiatkan terutama di sempadan Johor- Singapura yang dilihat lebih efektif dalam mengesan pesakit Covid-19.
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... -kuarantin-di-rumah
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-8-2020 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg balik bercuti tu xyah nk ngengade suruh kerajaan tanggung
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakatan haprak 30 ring ngek

zaman dia melalak talak wang talak wang
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 07:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahaha.. Kamjad ni sedar tak yg kerajaan dah tanggung kuarantin sebelum ni.. Tapi bangsat2 yg mengelar diri terpelajar ni komplen mcm2 rosakkan harta benda hotel yg dikuarantinkan tu..

Bila bagi kuarantin kat rumah.. Bangsat2 yg buat2 tak faham bahasa kena dok rumah berjalan merata2lepas tu kamjad ni menyalak pulak.. Pergi mampos la..
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Tanggung sendiri. Period. Kalau YB concern Sgt, YB la tanggung.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:07 PM | Show all posts
bila geng solidariti rohing memerintah,

belanja makan kat depoh tahanan rohing complete dgn sarapan pagi, minum petang, kudap malam.
warga tempatan cthnya student pandai2 la cari makan sendiri ye.

Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Takpayah la balik
Nak balik tanggung kos kuarantin kat sana
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Gomen dah xder duit nak tanggung. Banyak dah tabur duit untuk rakyat2 nyer dalam negara. Korang buat duit kt luar negara x kan la balik nk gomen tanggung lagi. Gomen x tutup border kire bagus sangat dah tu. Gps tracker belum tentu efisyen. Paham2 jelah camner oang kite ni, macam2 akal.. nak gi saringan kedua pun payah ade hati lagi nk bagi kurantin rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah rakyat benak nak buat mcm mane..
Banyak duit ko nak suruh kerajaan tanggung..
Student ok la.. tp kerja gaji berkali ganda, xbayar tax sume.. lantak diorg la korek duit bayar..
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
gomen tolong tegas bagi jugak pilihan;
1) balik dgn kuarantin berbayar
2) jangan balik

Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:26 PM | Show all posts
eleh time dia perintah....semua di potong nya ....ceit
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:27 PM | Show all posts
yg dari obersi tu suruh patah balik je..esp sepet
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Oooooiiii...kerajaan tanggung separuh pun x bersyukur ke.. apa lagi... dah soh dok umah.. ko merayap sana sini siap bukak kedai nasi kandar, makan kedai,shopping barang2... sekarang hadap lah kuarantin wajib.. tu pun kerajaan tanggung separuh
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
MP benak dan bebal spjg zaman...lol
Ingatkn dah bijak sket rupanya masih bebal lol
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak ada yg bijak dari 2 leluhur ni
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 2-8-2020 08:50 PM
MP benak dan bebal spjg zaman...lol
Ingatkn dah bijak sket rupanya masih bebal lol

Aku ingat lagi.. Masa memula2 PH runtuh dengan cemerlangnya.. Siap ada thread aymPH buka nak menghina rakyat yg tak sokong PH..kajian tunjuk kata penyokong PH ni terpelajar tau.. Dan seorg forumer acah2 neutral pulak komen penyokong ph ni terpelajar dan profesional tak maki2 org.

Skrg terbukti la.. Baik pemimpin mahupun penyokong ph semuanya bengap
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
memule dlu kerajaan byk perabih utk golongan kayangan ni, korg pegi rosakkan mcm2 brg tmpt kuarantin serupe beruk tak pnh duduk tmpt mcm tu

dh dibg kuarantin kt rumah, korg tak bole duduk dendiam nak jugak merayap ke sane ke sini

skrg bising lg bile sume dah kne tanggung sendiri.

eh deyyy mcm2 la..tak yah blk sini la..ade je tak kne
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 10:16 PM | Show all posts
Kepala butoh  , dengan rohingya tanggung sampai bertahun2


Tp untuk mrk yg balik  dari oversea pun mrk kena tanggung sendiri lah

Duit patut diguna utk hal-hal lain keperluan rakyat Malaysia sahaja.

Aku tengok kerajaan banyak habis untuk rohingya,PATI, tak guna betul.
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2020 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 2-8-2020 09:47 PM
Aku ingat lagi.. Masa memula2 PH runtuh dengan cemerlangnya.. Siap ada thread aymPH buka nak mengh ...

Bebal mcm sorg tu yg tak habih2 x nak ada sekatan...sayang betul dia dgn leluhur sepet
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2020 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 3-8-2020 12:11 AM
Bebal mcm sorg tu yg tak habih2 x nak ada sekatan...sayang betul dia dgn leluhur sepet

Harus la.. Depa ingat rakyat jenis lupa ingatan mcm depa kot.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list