Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
876
View
23
Reply

[Tempatan] Tahniah MP pakatan harapan yg disayangi rakyat - pembela setia rakyat kayangan yg baru balik dari obersea

 Close [Copy link]

Author: totokreturn.    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-8-2020 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
KUALA LUMPUR - Kerajaan digesa menanggung kos kuarantin di pusat kuarantin atau membenarkan individu pulang dari luar negara menjalani kuarantin di rumah.

Ahli Parlimen Batu, P Prabakaran berkata, keputusan kerajaan mewajibkan individu terlibat menjalani kuarantin di pusat kuarantin membebankan golongan yang kurang kemampuan.


"Ini termasuk rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura yang bimbang pulang ke tanah air kerana tidak mampu menampung caj kuarantin yang berubah-ubah. Kerajaan Singapura menanggung kos kuarantin rakyatnya sementara pekerja asing perlu menanggung kos tersebut.

"Berbeza di Malaysia saya boleh katakan secara terbuka ada sesuatu yang tidak kena selepas kerajaan beberapa kali mengubah keputusan berhubung isu kuarantin dan kos pusat kuarantin," katanya.

Beliau diminta mengulas isu kuarantin Malaysia-Singapura yang dilaksanakan di Johor Bahru Sentral semalam selepas bertemu penduduk Taman Wahyu bagi meninjau kolam takungan tercemar disebabkan sampah di Lakeville Jalan Kuching hari ini.

Menurutnya, belum tiba masanya kerajaan membantu industri perhotelan kebajikan rakyat lebih utama buat ketika ini.

"Kebajikan individu di pusat kuarantin perlu diuruskan sama seperti penduduk ketika Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di beberapa lokasi sebelum ini yang ditanggung Kementerian Kesihatan.

"Pelaksanaan kuarantin di hotel ini disebabkan segelintir individu yang tidak patuh arahan untuk kekal di rumah tetapi Sarawak, mereka dipantau menerusi Sistem Pengesanan Global (GPS) membolehkan pergerakan dikesan," katanya.

Dalam pada itu, beliau menggesa supaya kekerapan ujian swab terus dipergiatkan terutama di sempadan Johor- Singapura yang dilihat lebih efektif dalam mengesan pesakit Covid-19.
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-8-2020 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Pembela rakyat my arse.

Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
geli tekak.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Oooooiiiii... kerajaan dah bagi dok umah. Apa korang buat... lagi mau sembang.... sekarang hadap lah kuarantin paksa.. phuiii
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Dok overseas konon-konon blh patuh arahan.

Balik malaysia terus jadi rule breaker.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:43 PM | Show all posts
Dosa x kalau aku carut?
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni kalau palat2 ni jadi kerajaan lagi, kompom la makin teruk keadaan covid Malaysia.. hanat bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Bongkaknya komen sesekor..ingat yg keje buruh,kliner kat singapore tu kaya sgt ke..kalo nk caj,caj yg gaji puluh2 ribu sebulan mcm 8 beranak kat arab saudi tuh
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 08:57 PM | Show all posts
gitulahhh...jenis baca tajuk tak baca isi mmg typical  pencacai bengap.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sarah82 at 2-8-2020 09:07 PM

Totok ph dah meroyan sekor2masa 1st round kuarantin.. Bila kluster kayangan balik dari luar negara dan kena kuarantin, mengadu mcm2..rosakkan harta benda hotel.. Sekor2 totok PH diam tak bising.. Ye la.. Bila tak boleh digunakan utk menyalak salahkan kerajaan.. Mesti la diam.

Skrg sakan mengata org lain tak baca content la.. Bongkak la.

Sedangkan sekor2 tipikal pencacai penjilat najis PH iaitu BENGAP.

Tambahan : masa kluster Tabligh bukan main menyalak totok PH sekor3..skrg diam mcm kena libas dgn rotan.

Oh tak dilupakan.. Masa video viral kluster kayangan balik dari Singapore menyalak bising kata bagi asrama sajork utk kuarantin tak sekelas diri yg bekerja kat Singapore.. Masa tu totok PH jadi bisu dan buta
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:07 PM | Show all posts
Janagn melayan , hukum dengan tegas itu saja ubat degilnya .
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 2-8-2020 09:05 PM
Totok ph dah meroyan sekor2masa 1st round kuarantin.. Bila kluster kayangan balik dari luar nega ...

Yg dok meroyan sgt pasaipa..bukanya bayar hotel tu pkai duit ang pon
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
tripleid replied at 2-8-2020 09:25 PM
Yg dok meroyan sgt pasaipa..bukanya bayar hotel tu pkai duit ang pon

Hahaha.. Kesian terasa la tu jadi buta tuli dan pekak masa geng2 kayangan buat hal dgn KKM.. Skrg acah2 pembela rakyat sangat..
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang bekerja di luar negara ada bayar cukai ke? Bayar cukai mahal2 kat negara lain boleh, bila keluar duit untuk bayaran kuarantin tak boleh?


Yang pergi bercuti ada pulak duit untuk makan angin?nak bayar duit kuarantin takda pulak? dah tau takda duit bercuti dalam negara tak boleh?

Rakyat tak boleh bising?ingat ko sorang je bayar cukai?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-8-2020 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Respek dekat PH, parti yg mendekati rakyat jelata
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah elok2 boleh kuarantin kat umah korang x nak follow SOP...
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
tripleid replied at 2-8-2020 08:55 PM
Bongkaknya komen sesekor..ingat yg keje buruh,kliner kat singapore tu kaya sgt ke..kalo nk caj,caj y ...

Apa ni... kerja spore???  Kerja spore yg nak balik malaysia govn spore soh bayar 2000++ include kuarantin wajib lah.. pastu x leh balik spore.. lebih baik dok sana kerja cam biasa, buat apa nak ulang alik

Yg kes balik oversea ni, kerajaan bayar separuh pun bising.. ayoyoooo
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerajaan boleh tanggung kalau mp2 ni bersetuju kita potong elaun depa then sumbang kt tabung covid utk biaya kos kuarantin orang2 ni.
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
umbut replied at 2-8-2020 09:44 PM
Apa ni... kerja spore???  Kerja spore yg nak balik malaysia govn spore soh bayar 2000++ include ku ...

Betulla Yb tu ckp kjaan kna tanggung caaj hotel utk pekerja balik obersea yg x berkemampuan..bukan semua yg keja obersea kaya2 keja o&g
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2020 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
cadangan
sila letak semua kluster kayangan di rumah mp peeh.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list