Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1219
View
11
Reply

Salawat 1442, Ustaz Kazim Elias Dah Jadi Penyanyi

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-10-2020 12:36 PM | Show all posts |Read mode
"Alhamdulillah... saya sangat berpuas hati untuk cubaan pertama dalam bidang nyanyian. Bila saya dengar lagu itu, saya rasa nak dengar lagi dan lagi."




Kredit foto: IG Ust Kazim




Datuk Ustaz Kazim Elias meluahkan rasa syukur berpeluang muncul dengan lagu ketuhanan bersama Tuju dan Tyco.


Buat pertama kali muncul dengan lagu berjudul Salawat 1442, Ustaz Kazim akui tidak menyangka gurauannya dengan Datuk Norman Abdul Halim menjadi kenyataan.




  



"Mulanya saya berjumpa dengan Norman untuk pembangunan sekolah yang dia nak buat... lepas itu saja bergurau minta dia buat satu lagu. Tak sangka, dia buat betul-betul.

"ada awalnya saya gemuruh juga sebab mana saya tahu nak nyanyi dengan betul. Bila menyanyi ini kekoklah sikit," katanya kepada mStar.




  



Sementara itu, Tuju, 24, mendedahkan dia meluahkan perjalanan hidupnya yang belum pernah dikongsikan menerusi lirik rap dalam lagu itu.

"Salawat 1442 saya berupaya untuk meluahkan perasaan saya dengan lebih jelas sekaligus berkongsi cerita tentang perjalanan hidup saya yang dulu hingga kini, dalam usaha saya menjadi insan yang lebih baik.

"Saya memang sukakan sesuatu perkara yang baru dan mencabar. Dalam semua penglibatan saya menghasilkan muzik, ini kali pertama saya beranikan diri untuk tampil bukan hanya dalam muzik, malahan dalam kehidupan sebenar," katanya.




  



Manakala, Tyco yang kembali selepas 12 tahun berdiam diri berharap lagu yang berbeza berbanding karya sebelum ini dapat memberi impak kepada pendengar. - CARI




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 29-10-2020 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Woww betul pesan Rasulullah. Didik anak ikut zaman. Terbaik DUKE
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku macam nak gunting je rambut tuju2 tu bagi kemas
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekolah apa Norman nak buat tu agaknya ?

Lagu okay. Lirik pun okay.
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 02:59 PM | Show all posts
tuju tu rambut dia tak boleh rebonding ke ala2 rhopieee pakai dyson cordless tu... memang la hauk jua kalau rebonding pun tapi boleh la di cast sebagai somi si mamazat dalam dokumentari akan datang...
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols rasa ok tapi rengsa dgn grammar depa.
Lama iols pikir sape duke..
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 10:47 PM | Show all posts
okay not bad,... aku suka selawat siapa2 pun nyanyi no matter
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2020 11:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Not bad.. sedap didengar....layan

Tyco tu norman kn? Project diorg dulu dgn yusry edry.

Nasib vc x acah2 mcm sorg lg tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2020 01:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga berjaya ustaz
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2020 01:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Tuju tu baru 24 ke
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2020 02:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Suka dengar suara ustaz kazim menyanyi masa ceramah

Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2020 10:11 AM | Show all posts
Terbaik lah ustaz kazim.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list