Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
3420
View
29
Reply

Zehra Zambri Teringin Kahwin, Tapi Yang Nak Semua Suami Orang

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-12-2020 11:37 AM | Show all posts |Read mode
Peningkatan usia dan desakan ibu bapa membuatkan penyanyi dan pembaca berita, Zehra Zambri, 33, mula terfikir untuk kembali berumah tangga selepas bercerai dua tahun lalu.


Zehra berkata, dua tahun menjalani kehidupan berseorangan atau bergelar janda adalah sesuatu yang indah dalam hidupnya.


"Kesibukan bekerja dan berjumpa dengan ramai orang menjadikan jadual saya padat sekali gus dapat melupakan peristiwa sedih itu. Cuma sekarang barulah saya terasa sunyi. Mak ayah pun dah tanya sampai bila saya nak berterusan begini," katanya.


Zehra pernah berkahwin dengan Wan Muhammad Nurhariz Hariri Wan Mohd Effendi pada 14 Oktober 2017, tetapi hanya bertahan selama enam bulan sahaja sebelum bercerai pada April 2018.


Foto: Google




Menurut Zehra, pertanyaan ibubapanya membuatkan dia terfikir perkara itu memandangkan usianya makin meningkat.


"Sebagai wanita, saya nak cuba berumah tangga lagi biarpun pernah gagal sebelum ini. Dulu kalau ditanya, saya mengaku serik tapi sekarang tak lagi. Namun, saya tidaklah terlalu terdesak untuk mencari suami.


"Ikutkan ramai yang mendekati, namun saya masih rasa trauma dengan pengalaman lalu. Sebabnya dulu saya salah pilih," katanya.


Zehra berkata, gelaran janda yang ada padanya membuatkan dia perlu berhati-hati memilih suami.


"Saya nak pilih lelaki matang kerana bekas suami dulu dua tahun lebih muda. Kami juga tergesa-gesa kahwin tanpa cukup mengenali diri masing-masing. Kali ini saya nak lebih kenali keluarga bakal suami kerana saya bukan kahwin dengan dia sahaja. Cuma cabaran yang dilalui sekarang apabila yang mendekati semuanya terlebih matang dan suami orang," katanya.


Biarpun mengingati pesanan ibubapanya supaya membuat pilihan terbaik, Zehra sukar untuk membuat pilihan yang tepat.


"Saya sebenarnya tak nak cakap besar. Kita tak tahu apa yang Allah aturkan. Kalau boleh saya nak elakkan suami orang. Tapi kalau Allah dah takdirkan, macamana saya nak tolak. Sekarang saya tidaklah beria-ia sangat nak kenal mana-mana lelaki. Setiap orang yang nak kenal pula, saya sambut dengan tangan terbuka. Mereka sukakan muka saya yang nampak matang dan keibuan," katanya.


Dia juga menolak kenyataan menggunakan kedudukan sebagai pembaca berita untuk mencari lelaki kaya atau VVIP.


"Itu bukan matlamat saya kerana ini adalah minat dan punca rezeki saya. Pada masa sama, saya rimas apabila 'lelaki miang' cuba nak mendekati.  Sekiranya terima mesej nakal menerusi 'Direct Message' Instagram, saya akan terus sekat mereka. Dah jadi macam ini lagilah saya dikawal ketat oleh keluarga. Lepas bercerai pun saya balik tinggal dengan keluarga," katanya.


Dalam perkembangan lain, Zehra yang popular dengan lagu Semalakama tampil dengan lagu Satukan Jiwa untuk kempen Covid-19 Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM).


"Saya rindu sangat nak menyanyi. Apabila tengok program Gegar Vaganza, perasaan jadi meluap-luap. Sekiranya ada rezeki untuk sertai GV, saya takkan tolak. Saya tiada masalah kerana saya hanya bekerja secara separuh masa dengan RTM dan bukan kakitangan tetap," katanya. -CARI


Sumber:Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-12-2020 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Siannya. Mana ada lelaki umur 40 kebawah bujangan lagi. Semua sudah berkahwin. Susah jugak nk jumpa yg bujangan. Sian zehra. Suami orang yang ramai. Paham tu.

If not, kahwin yang muda lah, bujangan, tapi ada ke bujangan muda nak kahwin dgn perempuan 30an keatas. Susah juga tu.

Tapi itulah, jika dah jodoh tidak kemana ya.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia pembaca berita rtm kan? Rengsa kalau sheol baca berita. Suara sedap tp dia ada 1 tone yg annoying
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
suka lagi sheols semalakama..
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 02:38 PM | Show all posts
Kejapnya 6 bulan je perkahwinan bertahan.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 04:28 PM | Show all posts
https://youtu.be/TFI-lerrqnM

sedap lagu zz nih
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
YomiuriLandMae replied at 3-12-2020 12:20 PM
suka lagi sheols semalakama..


Amenda samalakama tu?
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 04:34 PM | Show all posts
cantik orgnya, moga bertemu jodoh yg baik2...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
September14 replied at 3-12-2020 04:31 PM
Amenda samalakama tu?



Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 05:37 PM | Show all posts
owh baru 33 tp nampak mcm 40 an je
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 07:10 PM | Show all posts
Sampai skrg aku teringat lagu Zehra Zambri ni ... Malam yang ganjil
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 07:40 PM From the mobile phone | Show all posts
owh.... dia  nak masuk GV tu. Astro pls take note yer...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekejap je dia kawin
Agaknya hari2 gaduh kot, xngam
Moga bertemu jodoh yg sepadan
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Aiyoo..ingatkan dah 45. Ampun
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
debab_78 replied at 3-12-2020 07:40 PM
owh.... dia  nak masuk GV tu. Astro pls take note yer...

hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Moga bertemu jodoh yang membahagiakan


Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Perkahwinan pertama bertahan 6 bulan saja. Aduh.. Kesiannya yaa..chuolls mcmana nak elak daripada tersalah pilih suami? Kena solat tahajjud bnyk2 di sepertiga malam kah?
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sila la join GV wahai acik Zehra. Sedap suara dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
lor  xkawen lg rupanya dia ni..dia jd pembaca berita rtm rasa kjp aritu ada ttgk..
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
sama la dgn iols.yg dtg sume laki org. ada yg siap menipu lagi kata duda
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list