Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3406
View
44
Reply

[Tempatan] Netizen minta media ‘gugurkan’ gelaran pendakwah yang terlibat kes cerai, jenayah, bunuh, dadah mahupun salah laku seks. Menurut warga forum bagaimana, setuju atau tidak? RESULT: 75% TIDAK SETUJU

 Close [Copy link]

Author: I.am.PH       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-12-2020 12:34 PM | Show all posts |Read mode
Edited by I.am.PH at 3-12-2020 06:30 AM

Netizen minta media ‘gugurkan’ gelaran pendakwah
MERAK JALANAN | | 03 Disember 2020



MEDIA Malaysia sering melaporkan kisah peribadi selebriti membabitkan kes penceraian, jenayah seperti bunuh, dadah mahupun salah laku seks.

Terbaharu, laporan tentang perintah reman ke atas seorang pendakwah selebriti dilanjutkan selama lima hari selepas polis menerima enam laporan berkaitan salah laku seks disyaki dilakukan lelaki berkenaan.

Pemuda yang berusia 25 tahun itu direman sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan kes di bawah kesalahan seksual seperti Seksyen 376 ( rogol), 354 (cabul), 377 (seks luar tabii) dan 323 (mencederakan) mengikut Kanun Keseksaan.

Kali ini Merak Jalanan terpanggil menulis tentang permintaan netizen agar pihak media menggugurkan perkataan pendakwah pada laporan berita kerana merasakan si pelaku sebenarnya yang patut dipersalahkan dan bukannya jawatan yang disandang.

Sudah lama Merak Jalanan perhatikan netizen di Malaysia ini. Mereka bukan sahaja cekap mencari siapa si anu, si anu tu, tetapi komuniti mereka juga bersatu

Ada ketika, netizen memudahkan tugas wartawan apabila ramai yang semakin celik dengan etika pemberitaan.

Mereka akan memberi pencerahan kepada ahli-ahli mereka mengapa ada sesetengah laporan berita yang media tidak dapat mendedahkan identiti.

Menurut Mohd Hafiz Ayob: “Buang sahajalah tulisan pendakwah tu. Wartawan pun, terpalit semua pendakwah.”

Pak Teh Pak Long pula memberi komen: “Bubuh nama sudahlah, tak payah nak guna ayat-ayat pendakwah bagai nampak sangat saja nak bagi busuk nama pendakwah. Bukan semua pendakwah berperangai sedemikian. Jangan kerana nila setitik rosak susu satu kontena.”

Mungkin ada benarnya permintaan netizen ni. Walau apapun, sesiapa yang memegang gelaran dan menjadi public figure, haruslah amanah dan menjaga nama baik.

Single Polls, Total 74 Users voted
79.73% (59)
20.27% (15)
Your User group have no permission to vote

Comments

rather controversial, but i will allow. might backfire onto you tho  Post time 4-12-2020 02:41 PM

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 3-12-2020 12:38 PM | Show all posts
Jika cikgu terlibat kes penceraian, jenayah seperti bunuh, dadah mahupun salah laku seks...

Kita gugurkan gelaran cikgu?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2020 12:41 PM | Show all posts

Hisyarul Azhar Dah memang dia pendakwah, knp korang malu ke ada pendakwah merogol?? Sebab itu kita jgn sesuka mensucikan apa apa gelaran selagi bernama manusia biasa belum tentu yg MAHA suci tu hanya Allah, jadi kan kes ni sebagai pengajaran si dai tu ada peluang yg begitu banyak utk merogol pun Di sebab kan stigma masyarakat seperti korang yg suka menganggap gelaran dia tu suci
Mat Rahim Ismail Gugur pangilan pendakwah,,memalukan,
Patut panggil pengdakyah,,sbb dia mendakyah dgn niat nafsu sendiri,,
Keen Riusgnal Bukan 1 ni je kes melibatkan org agama buat jenayah seksual...mmg puak2 ni jenis perangai gini kah?


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2020 12:52 PM | Show all posts
Jom undi...

Best sangat...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 02:05 PM | Show all posts
Netizen juga yang meletakkan gelaran.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2020 03:01 PM | Show all posts
Marilah vote...

Voter yang bertuah akan diberikan hadiah yang berkualiti...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 03:04 PM | Show all posts
I.am.PH replied at 3-12-2020 03:01 PM
Marilah vote...

Voter yang bertuah akan diberikan hadiah yang berkualiti...

kau ni dah gila ke ayam?

seyesly aku menyampah dgn kau tapi kdg2 ayat kau buat aku ketawa terbahak

mungkin bila boss kau dah tanak bayar gaji kau boleh jadi pelawak
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 03:46 PM | Show all posts
kalau mcm tu aku pun nak buat poll. cadangan mana2 pemandu mabuk tu letak title PEMBUNUH kt ic diorg. yelah dah tau mabuk nk bawak kereta jugak
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Y bising tahun lepas cakap askar,nurse, doctor xde sumbangan kt negara,malah siap nak kurangkan elaun dorg xde plak lucut gelaran..kekeke~

Tetap berkokok jugak.. PigH betullaa...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 04:01 PM | Show all posts
annehuda replied at 3-12-2020 03:46 PM
kalau mcm tu aku pun nak buat poll. cadangan mana2 pemandu mabuk tu letak title PEMBUNUH kt ic diorg ...

yang ni saya lagi setuju
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
salmon-suki replied at 3-12-2020 03:48 PM
Y bising tahun lepas cakap askar,nurse, doctor xde sumbangan kt negara,malah siap nak kurangkan elau ...

Setuju sangat
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
SETUJU..dan banned terus
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Aik letak xsmpi 24jam dh keluar result.. Apoooo ayam ni.. Nnt kaka norm bg undi belah bahagi baru tawwww
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayam PH suka melaga-lagakan memburukkan orang melayu ye.. siap nak bagi hadiah tu macam RASUAH di situ ye.. ko klu bab Melayu & Islam paling terpantas bukak thread
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
AyamPH pun pendakwah DAP ...Rileks je nyonya
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
chetimor replied at 3-12-2020 05:49 PM
Ayam PH suka melaga-lagakan memburukkan orang melayu ye.. siap nak bagi hadiah tu macam RASUAH di si ...

Dia kebal sis........
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 07:18 PM | Show all posts
Apabila ummah terlalu taksub dengan lobai!
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 07:49 PM | Show all posts
Sedih, yang undi belas2 orang, terus macam satu Malaysia undi.
Marilah kita rakyat berbilang kaum bersatu dalam membantu AYAM dapat elaun.

#mogabermanfaat
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Sibuk pulak you ni dengan isu orang Islam
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2020 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
c===8 replied at 3-12-2020 03:04 PM
kau ni dah gila ke ayam?

seyesly aku menyampah dgn kau tapi kdg2 ayat kau buat aku ketawa terba ...

Aahahahahahahahaha sama laa adoi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list