Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9982
View
176
Reply

AC Mizal Pernah Makan Tisu Bersama Kuah Roti Canai Orang, Isteri Tak Tahu

[Copy link]

Author: CARI-MRO    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-4-2021 12:15 PM | Show all posts |Read mode
Pengacara terkenal, Datuk AC Mizal berkongsi satu kisah yang mungkin tidak ramai tahu ketika dia dan isterinya, Datin Emylia Rosnaida sedang menantikan kehadiran anak pertama mereka, lebih 18 tahun lalu.


Jelasnya, fasa merupakan zaman sukarnya di dalam kerjaya seni ketika itu.




Foto: IG




Kelahiran anak pertama kami, Muhammad Reeve Damien. Waktu ini kami tengah susah. Malah ketika isteri saya mengandungkan Reeve tujuh bulan pertama, duit dalam bank akaun ada RM250 saja.


Waktu ini boleh dikatakan saat saya jatuh, di mana banyak cerita mengenai saya macam-macam, katanya.


AC bercerita mengenai perkara itu menerusi program hiburan terbaru, Media Hiburan Throwback episod pertama yang dihoskan Radin Era, baru-baru ini.


Dedahnya lagi, isterinya terpaksa melahirkan anak sulungnya itu secara pembedahan kerana mengalami sakit bersalin lebih 12 jam.




Foto: Media Hiburan




Ketika ini waktu 12 tengah malam. Pada waktu itu, isteri saya sakit mengandung lebih 12 jam. Bulan Ogos ketika itu, Allah bagi rezeki pada saya dapat tawaran empat drama sekali gus tak tidur malam.


Akan tetapi pada waktu isteri nak melahirkan, duit pada hanya cukup untuk bersalin secara normal sahaja. Akan tetapi oleh kerana 12 jam sakit, mahu tak mahu lakukan prosedur pembedahan. Bayaran berlakon pun masih banyak yang tak dapat lagi.


Tidak mengapalah, saya minta isteri untuk lakukan pembedahan, duit saya cari. Alhamdulillah saya ada seorang rakan di Ipoh yang berikan saya pinjam duit. Ketika ini memang susah betul.




  



Ketika isteri mengandungkan ni saya pernah cerita saya makan tisu bersama kuah canai orang. Isteri tak tahu, bila waktu pagi rakan ajak pergi sarapan saya cakap tak apa, saya dah makan.


Ini kisah benar. Kalau orang nak cerita pasal kesusahan dengan saya tak payahlah. Saya sudah lalui macam-macam, katanya sejurus Radin menunjukkan artikel lama yang merakamkan Emylia mendukung anak sulung di wad bersalin.




  



  



Sementara itu, AC turut mengakui kehadiran anak-anak banyak membukanya pintu rezeki.


Lahirnya anak lelaki saya, rezeki mulai terbuka dan kehadiran anak perempuan saya, Fya Erissa memang Dia lebih bukakan rezeki. Memang rezeki anak, kami hanya menumpang, katanya lagi. -CARI


Sumber: Media Hiburan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-4-2021 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Baru tauuuu..artis2 ni susah rupanyaaaaa..nanti ada yang citer makan kayu celup tepung pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sfrnna at 23-4-2021 01:10 PM

Anak dgn 1st wife camna pulak? Bila anak dato cakap dia makan tisu. Kahkahkah. Dulu2 roti pun baru 50sen kot. Jalan tepi Jalan pun boleh jumpa seplosen tau.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dia ni anak dato ke, tokey stesen minyak. Tak kan la makan tisu kot ....
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:44 PM | Show all posts
Nape nak makan tisu?
Beli la roti 90sen.. oo dia xde duit
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
haznor replied at 23-4-2021 12:42 PM
Bukan dia ni anak dato ke, tokey stesen minyak. Tak kan la makan tisu kot ....

Itu lah. Kalo x silap dia anak dato.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Hapo rmi xtau..aku naik muntah dgr..dr mula2 rasa kesian dan kagum nie nk mnth..sma talk show yg dia jd guest akan kuar citer ni punyaaa
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
haznor replied at 23-4-2021 12:42 PM
Bukan dia ni anak dato ke, tokey stesen minyak. Tak kan la makan tisu kot ....

Baru nak cakap... Nak jugak buat cerita ala2 filem Azura. Anak Datuk, tapi kawen tak restu, pastu kena usaha sendiri dari bawah.. Cenggituh ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Engko makan batu goreng pasir sekali pun ada haku kesah
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:00 PM | Show all posts
sfrnna replied at 23-4-2021 12:40 PM
Anak dgn 1st wife camna pulak.

kan..
kurang ajar pulak statement dia aku rasa..
mcm tak wujud anak2 lain..
nampak sangat jenis tak bg nafkah..

Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Tisu bole mkn ke..
Klo ckp makan kuah kari je ok lagi
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:06 PM | Show all posts
elemen dramatik drama melayu mesti kena ada....
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:11 PM | Show all posts
haritu nmpk iklan sepintas lalu  mawar rashid nangis2 time susah mkn nasi ngn telur
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:14 PM | Show all posts
waaaaa susahnyaaaaa... aku dlu zaman susah, kuah roti canai ke tisu ke mmg tak mampu. so mampu makan udara je.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:15 PM | Show all posts
dia makan roti tisu kot..menipu je koje dia, dulu nipu gelang magnet.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:24 PM | Show all posts
tupaiterbang replied at 23-4-2021 01:15 PM
dia makan roti tisu kot..menipu je koje dia, dulu nipu gelang magnet.

Roti tisu ni yg mcmna bntuknya? Iol x prnh tngok.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:30 PM | Show all posts
Arwah bapak bekas ketua polis

ade umah banglo area elit kat muo nun

lg maw sembang mkn tisu ka
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
gideoncross replied at 23-4-2021 01:24 PM
Roti tisu ni yg mcmna bntuknya? Iol x prnh tngok.

Camni


Screenshot_20210423-134222_Samsung Internet.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 02:15 PM | Show all posts
Ni apa lagi la ni....pakat2 semua nak citer pasal kau susah dolu2....nak bgtau sekarang guna tisu buat istinjak ke? Dolu2 makan tisu , semua orang prnh susah..kau nak suruh orang pikir apa la ni...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2021 02:18 PM | Show all posts
tagas replied at 23-4-2021 01:30 PM
Arwah bapak bekas ketua polis

ade umah banglo area elit kat muo nun

sejenis anak yang berdikari gituhhhh!!

tak lama lagi boleh kluar buku motivasi tak pun buat kelas macam Zizang Semang.

'From Tissue to Toffee'
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list