Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
6377
View
40
Reply

"Hati-hati Zed" - Yusof Haslam

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-5-2021 10:37 PM | Show all posts |Read mode
Pengarah dan penerbit terkenal, Datuk Yusof Haslam, 67, menasihatkan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) Zed Zaidi supaya lebih berhati-hati memberi komen terhadap drama tempatan.


Ia berikutan kenyataan Zed yang melabelkan drama Nur sebagai 'syok sendiri' apabila hanya ditayangkan satu episod di stesen TV Indonesia, MNCTV sebelum dihentikan tayangannya, baru-baru ini.


"Lain kali sebelum bercakap Zed kena berfikir dulu kerana ini akan menyentuh banyak pihak. Saya nafikan kenyataan yang dikeluarkannya ini.


"Kita tak boleh kata drama Malaysia syok sendiri. Kalau syok sendiri, mana nak dapat drama menarik seperti Nur yang dapat sambutan? Saya buat drama, ia ada penonton sendiri. Janganlah kita bandingkan dengan drama luar seperti Korea Selatan kerana bukan semua karya mereka bagus. Ada yang bagus dan ada yang tidak. Di Amerika Syarikat pun sama," katanya.




Kredit foto: Harian Metro/IG Zed




Yusof yang pernah mengambil Zed sebagai hero dalam drama Sembilu Kasih terbitannya menganggap tindakan Zed bukan sesuatu yang baik.


"Tidak baguslah kita menghina karya anak bangsa sendiri. Saya tak setuju. Memang ada segelintir drama yang kurang baik tapi kita tak boleh hukum semua sekali dengan kata syok sendiri.


"ada saya bercakap memang mudah tapi untuk melaksanakan bukan senang. Perkara ini masing-masing ada pro dan kontra. Kita buat sebaik atau seburuk mana pun ada yang sokong dan ada yang tak.


"Bagi saya untuk menggalakkan sesuatu produk kita perlulah ada sikap sokong menyokong. Setiap pengkarya akan cuba buat drama yang terbaik mungkin ikut kemampuan mereka. Kita tak boleh puaskan hati semua orang," katanya.


Dalam pada itu, Yusof turut meluahkan rasa kesal dengan tindakan beberapa pihak yang melabelkan filem Malaysia sebagai sampah.


"Bukan semua kerana di Amerika Syarikat pun banyak juga filem sampah. Tapi jangan hanya kerana satu dua yang teruk, kita panggil sampah. Kemudian dikecam dengan mencarut-carut. Ini bukan budaya kita. Orang Melayu tak begitu. Harap benda ini takkan berlaku lagi.


"ada Zed Zaidi, saya hormati dia sebagai Presiden Seniman. Berhati-hatilah sebelum keluarkan kenyataan. Jangan menyinggung perasaan mana-mana pihak," katanya.


Terdahulu kenyataan Zed turut ditempelak beberapa pelakon lain antaranya Azhan Rani dan Zul Huzaimy.


Zed pula dalam kenyataannya dua hari lalu menafikan kenyataan itu ditujukan kepada drama Nur, sebaliknya secara menyeluruh terhadap drama tempatan yang kurang berkualiti.




  



Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-5-2021 10:57 PM | Show all posts
zaman dia sembilu pun kaka rasa drama tu sendu zaman tu kaka layan bawang putih bawang friska
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk org lama bercakap berlapik beradab. Apa je lah boleh dibanggakan psl jed jedi ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia pun geng beterbangan kannn
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh nama dia Rozaidi Jamil
Gigih Zed Zaidi Acik Rozaidi hoiii, kalau iya pun nak kondem drama2 Malaysia, buatlah nick, join porom Hah kat sini, hencap lah selagi boleh, org tak kenai
Atau sembang2 dgn kengkawan. Baru ok. Ada ke pegi ckp depan2 Apa ke dol nye Acik Rozaidi nihhh
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Klu tak der apa nak ckp, baik diam jer abg rozaidi..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:51 PM From the mobile phone | Show all posts
ZZ vs YH mengafffa
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 02:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian YH terpalit skali sbb drama tu arahan dia kan? Sbb tu la nk bercakap fikir dlu jedjedi . Ko mmg xkisah kalau kena kecam balik, tp fikir la yg tulis skrip, pengarah smua tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 03:39 AM | Show all posts
bedahmenjuyah replied at 4-5-2021 11:01 PM
Tgk org lama bercakap berlapik beradab. Apa je lah boleh dibanggakan psl jed jedi ni

Org2 zman dlu klau time brckp mmg bradab hbis, mcm A Galak. Yg ni iol mmg x dpt nafi kn smpai bila2.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Bila la presiden seniman ni nak kena covid
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 07:26 AM | Show all posts
try amik dia berlakon drama tv3 jam 7 ada nak tgk tak.. ke takde job dh skrg?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Patut lantik otai jd presiden..tok selam leh ganti..
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 08:15 AM | Show all posts
Dah minta maaf belum?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm selalu aku katakan...buat la petisyen wahai retis2 sekalian...minta gugurkan jed dari jawatan skrg nih...Cari org yg boleh fight nasib korang2 retis semua...bengap...itupun nk kena ajar
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 08:36 AM | Show all posts
ensem ganteng  pokcop ni dalam sikit punya gile
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 08:37 AM From the mobile phone | Show all posts
gideoncross replied at 5-5-2021 03:39 AM
Org2 zman dlu klau time brckp mmg bradab hbis, mcm A Galak. Yg ni iol mmg x dpt nafi kn smpai bila ...

Setuju....cara penyampaian berhemah tapi maksudnya sampai.jugak!

Jawatan Presiden Seniman nie by election ke camna?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 08:46 AM | Show all posts
zed zedi seorang seniman yang tidak ada akhlak, moral dan tidak di iktiraf.. kabel mana yang dia pakai ni eh
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 09:11 AM | Show all posts
Macam mana dia boleh jadi Presiden eh?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 09:40 AM | Show all posts
Kali ni cek setuju gan Jed Jaidi. Yg menegur pun pilem hancukkk. Drama toksah ckap. Baik tgok semut usung nasi drp drama hauk dia.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Zed zaidi ni penah jadi pengarah drama/filem ke? Atas kapasiti ape eh die ni bole jadi presiden seniman? Macam xde function sangat pun die nie
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list